Zambia Untamed
In a magical corner of Zambia lies an extraordinary valley, a place where Africa's most charismatic animals live side by side. Watch amazing stories about these local residents, from the struggles of a baby elephant to a baboon born an outsider.
The Outcasts
In the Luangwa Valley, a grove of Ebony trees is home to a baboon troop. One youngster, Makupa, is the target of bullying because he's been born with white hair. Can his mother find support and elude the valley's lurking dangers to keep him safe?
Living on the Edge
The plains and woodlands of the Luangwa Valley are the most merciless of all the neighbourhoods. See how species learn to rely on each other to scout for danger, from baboons acting as lookouts to talkative guinea fowl sounding the alarm.
During the dry season, thousands of animals head to the Acacia loop looking for food. Watch as each species must establish a place in the pecking order and avoid hungry and dangerous predators.
Mvula is the youngest calf in the elephant family. Temperatures are soaring. Lagoons and water holes are drying up. Witness the long and risky journey Mvula and his family must make to the only source of water, the Luangwa river.