Attack on Titan
To You, in 2000 Years - The Fall of Shiganshina: Part 1
A town is surrounded with walls over 50 meters high, built to protect humanity against Titans; Eren, a young boy, lives peacefully within the walls while yearning for the outside world; on the day Survey Corps returns, Eren sees something.
Eren butts heads with Jean Kirstein, a cadet who wants to be in the Military Police Regiment; Bertholdt and Reiner help Eren with his training.
Eren takes on the Colossal Titan as he destroys the wall's cannons; the scouts scramble to evacuate the Trost District before the titans invade.
Armin struggles to cope with the loss of his friends and allies following the attack; Mikasa, who was in another unit, takes on several Titans.