Godfather of Harlem
Godfather of Harlem reimagines the story of infamous crime boss Bumpy Johnson, who in the early 1960s returned from a decade in prison to find the neighborhood he once ruled in shambles.
By Whatever Means Necessary
Bumpy Johnson returns from Alcatraz to reunite with his family and reclaim his Harlem territory from Italian mob boss Vincent Gigante; he finds an unlikely ally in his old friend Malcolm X.
Bumpy engages in a fevered search to find a dope supply independent of the Italians; Chin talks to crooked cops; Mayme worries the effect Bumpy's rescue of his daughter Elise from the streets will have on their family.
Cassius Clay battles local boxing hero Doug Jones; Mayme insists Bumpy back Jones, but Malcolm urges Bumpy to back Clay; Chin engages in a turf war for Harlem with Bonnano and a buried secret is revealed.
In an effort to break Bumpy's bank, Chin fixes a bet, as a result, Bumpy owes the winners more than he can cover; police arrest Stella and Teddy for kissing; Elise looks toward the Nation of Islam in order to better herself.
Elijah Muhammed tours Malcolm X's mosque where he meets Elise and asks her to spy on Malcolm; Chin finds out Teddy is alive, leaving Ernie Nunzi to correct his mistake; Esther James sues Adam Clayton Powell Jr. for slander.