Vegas Rat Rods
Steve Darnell and his team of pickers at Welder Up outside of Las Vegas build new cars entirely out of junk. They’ll strip and re-build eccentric vehicles for demanding clients, creating works of auto art in less than five days.
Stevel Darneval
The crew transforms a 1958 Chevy Apache into a badass Vintage Dirt Bike Hauler; Steve jumps at the chance to bring Evel Knievel's Formula 1 Dragster back to life.
Steve and the crew commit to meeting the original Superhero build time and delivering the Villain Rat Rod in three weeks; with no sign of a transmission, it doesn't look as though the crew will escape the clutches of this perilous deadline.
Steve agrees to build a crazy 1970s-era gasser racecar for a U.S. Navy veteran; Steve tries to make money by restoring and flipping a Prohibition-era bootlegger Model A truck for a Las Vegas police captain.
The Welder Up crew scrambles to finish the 1970s gasser, but they run into several problems while testing the car out; Merlon plans a surprise gift for Steve to replace a bike he loved as a kid but lost.