DESCOSTURANDO COM HERCHCOVITCH
“Descosturando” combines fashion, sustainability and a good chat with people full of stories to tell. Alexandre Herchcovitch uses upcycling and creates exclusive looks, transforming used clothes into completely original pieces.
Samantha and Tago
Samantha Schmütz is recognized as one of the greatest comedians in Brazil. Tago Oli is a choreographer and DJ. They don't mince words, they are authentic, they say what they think and fight for their opinions. Inspired by the striking presences of Samantha and Tago, Alexandre creates looks full of personality.
Sabrina Parlatore is a TV host and singer. Patrícia works as a school inspector. They faced difficult times overcoming a lot of adversity. Touched by the life experiences of Sabrina and Patrícia, Alexandre creates looks with all the strength of these women.
Maria Ribeiro is an actress, writer and director. Humberto is a teacher and activist. Each in their own way, Maria and Humberto exercise shared motherhood and fatherhood in tune with the contemporary world. Alexandre, who is a super cool father, creates incredible looks to impress any boring people.
Renato Ricci is Penelopy Jean, drag queen and TV host; DJ. Pedro is a singer, composer and dreams of making a living from music. Very recognized for parts of their lives and careers, they want to show that they have changed and can be much more. Alexandre shows that the transformation goes beyond clothes into stunning looks.
Tulipa Ruiz is a Grammy-winning singer and multimedia artist. Françoise is an artisan, creator and lives in contact with nature. They are women who are not afraid to throw themselves into life. Motivated by the stories of Tulipa and Françoise, Alexandre shows that the size of the change doesn't matter when creating looks full of memories.
Zeca Camargo is a journalist who loves visiting different countries. Gui is a pastry chef who is always open to trying new things. They love to travel and taste the special flavor of each culture. Alexandre takes a ride on this trip and creates multicultural looks that can be worn anywhere in the world.