Wine Masters: Loire
In the beautiful Loire Valley, known as the ‘Garden of France’, lies the birthplace of Sauvignon Blanc: Sancerre. In this 45-minute documentary the wine producing Bourgeois family shows their deep-rooted passion for the area, terroir, grape and wines. Making wines since 10 generations the family knows that Sancerre is Sauvignon Blanc at its best but that it’s also still developing. Tim Atkin: “I think that is a good definition of what makes a great wine; wines made with love.”