Codebreaker: Alan Turing - Persecution of a Genius
In 1952, the life of the world's greatest mathematician was in turmoil. Alan Turing almost single handedly cracked the impossible German Enigma machine and changed the course of World War II, while giving birth to the computing age. During his lifetime, his historic achievements went unrecognized. Instead, he was publicly disgraced for being a gay man in a time when homosexual acts were illegal.