A Restless Planet
The Jurassic Forest
Jurassic Forest tells the story of Australia's transformation from a rainforested land filled with dinosaurs, to a dryland continent populated by some of the most unique animals on Earth.
The Lost World
In This episode, we uncover the lost world of Beringia. An ice age refuge where animals from the east and west united, as their northern hemisphere habitats froze over.
For millions of years, Africa has been tearing apart in a geological hot zone called the Great Rift Valley - a magnet for the continent's most iconic animals.
This episode covers the formation of the isthmus of Panama between South America and North America, a profound geological event which changed the course of evolution and world climate.