A Sámi Wedding
Welcome to Kautokeino
When Garen wants to plan a huge wedding for her son, only to face resistance from her siblings, she resorts to any means necessary to get her way.
The Proposal Ceremony
The Golgan family must formally ask for the bride’s hand and prove they are worthy, an elaborate ritual filled with potential pitfalls.
The events of the party leave their mark on the Golgan family, and family photo albums reopen old wounds among the siblings as they gather to write wedding invitations.
Garen forces her reluctant siblings to attend the bachelor and bachelorette parties. Trauma, alcohol and party games combine.
The Golgan family must deal with jealousy, anger, and frayed nerves as they work together alongside Inga's family to prepare the wedding venue.