Against All Odds
The Assignment
Journalist Michael Greenspan meets with David Yaniv, who recalls how he and his men were miraculously saved by a mysterious wind that exposed thousands of explosives in a minefield.
Miracle at Michmash
Michael travels to Michmash to investigate two stories; inspired by the Biblical account of Saul and Jonathan, Vivian Gilbert follows an unorthodox battle plan that results in a miraculous victory.
Michael Greenspan meets Shula Cohen; Shula Cohen's story about becoming a spy for Israel in 1948; in 1960, Shula was imprisoned and endured years of torture.
Michael Greenspan visits the Yad Vashem Holocaust Museum and reflects on the devastating event; Nobel Prize-winner Elie Wiesel is featured.
Ezra Yakhin shares his story with Michael Greenspan; at 16, Ezra joined the Irgun freedom fighters and his mother prayed that he would not be seen by enemies; obstacles that stood in the way of Israel's road to rebirth.
Michael Greenspan interviews freedom fighters and war veterans; accounts of Israel's triumph in their war for independence.