Bad Apples
Sisters
Onerva is taken to a mental institution on an island against her will. She is suspicious about the programme but Dr. Lundsten makes Onerva doubt her own sanity. Maybe there really is something wrong with her?
Buttercup
Lundsten continues the therapy with intruding questions about Onerva’s childhood. Ritva convinces Onerva to escape, but is it wise to trust a pathological liar? Onerva agrees to take part in the treatments..
Onerva gets hypnotised and is granted a home visit for her progress. However, she doesn't remember much about the visit afterwards. She meets her former professor, who warns her about the treatments.
Onerva tries to get a word to Vera’s family that Vera has been isolated and drugged. Lundsten gets a breakthrough with Serafina, he manages to manipulate her memories.
The islanders have a memory service for a patient. Lundsten makes Onerva believe she is responsible for the death. Worried Ritva invites Onerva’s husband to the island.