Carmen Curlers
After witnessing farmer's wife Birthe's embarrassment when she realises that she can't afford to get her hair done, ambitious retailer Axel Byvang sees an opportunity.
Carmen Curlers becomes a major export success in record time. Photo models and film stars in Paris, London and New York use the new curling device from Kalundborg, where hundreds of women get jobs and experience earning their own money.
The curler scandal at the beauty fair has gone around Denmark. Axel is out of business and now has 1000 defective curler sets that no one wants to buy. Birthe tries to raise money for Jørgen's chemotherapy.
Curlers are being spat out at the busy Carmen factory, but for Frans there is not much to do. That's why he takes a job from the fashion photographer Benjamin in Copenhagen, where he has to do the hair of a French film star.