Curious Minds: The Cosmos
Ancient Scientists
Physicist Robbert Dijkgraaf, Director of the Institute for Advanced Studies, describes why early man has much to teach us about appreciating the wonder of existence.
Are There More Than Three Dimensions?
Lisa Randall, theoretical physicist and leading particle and cosmology expert, shares her view on the possibility of extra dimensions and what their discovery would mean for our understanding of physics.
Physicist Robbert Dijkgraaf, Director of the Institute for Advanced Studies, explains how the moment after the Big Bang shaped the structure of the Universe.
Physicist Robbert Dijkgraaf, Director of the Institute for Advanced Studies, elucidates the Infinite possibilities that lie beyond our universe.
Physicist Robbert Dijkgraaf, Director of the Institute for Advanced Studies, describes how Einstein's Theory of Relativity shocked scientists' beliefs about the nature of time.