Mi Chong (Leon Leong), a young man suffering from severe social anxiety, lives a reclusive life consumed by fear and despair. On the verge of suicide, he unexpectedly saves Zhi Liu (Vivienne Tien), a girl about to drown in a river. Despite their contrasting personalities - his introverted nature and her extraverted spirit - an unlikely friendship begins to form. Both carrying deep emotional wounds from their past, they find solace in each other's unexpected connection. As they navigate their personal struggles, a potential romantic relationship emerges, challenging their individual perceptions of life and relationships. This drama, partly inspired by real-life court cases from the Chinese prosecution service, explores themes of mental health, human connection, and personal transformation. "Definitely Not Today" is a 2021 Chinese drama series directed by Gu Quan and Zhang Qing Fan.