Elizabeth
Queen in Waiting
When her father died in 1952 she was the wife of Prince Philip of Greece, and a mother of two. She was the youngest monarch to ascend to the throne in 100 years. (Originally aired 2018-07-07)
Pomp and Circumstance
The Queen’s faced Winston Churchill’s stroke and retirement, and the Suez Crisis. And was tested when the palace intervened in her sister Margaret’s marriage plans. (Originally aired 2018-07-08)
To try to stabilize the monarchy, the Queen encouraged Prince Charles to find a wife to ensure the future of the Windsor dynasty. (Originally aired 2018-07-10)
The wedding of Prince Charles and Lady Diana in 1981 marked the beginning of a golden age for the Queen and the monarchy. (Originally aired 2018-07-11)
The 1990s brought relentless public criticism and painful private tragedy to the Queen, dubbing 1992 her ‘Annus Horribilis.’ (Originally aired 2018-07-12)