Footprints of Civilization
Exploring the influence of the Chinese, Greek and Roman philosophers in our current social life; how Confucius' humanism, Plato's Republic and the Romans' political instruments shaped our understanding of the world.
When did humans start writing down their ideas? When did communication start? Experts discuss the origins of writing and the means of communication.