Harmony with A R Rahman
Entering the Kalari : Featuring Kalamandalam Sajith Vijayan
A R Rahman embarks on his search for rare Indian sounds, starting in Kerala; at the Kerala Kalamandalam, he discovers a temple drum called the Mizhavu.
Looking at the Swar : Featuring Ustad Mohi Baha'uddin Dagar
A R Rahman encounters the ancient, classical musical instrument, the Rudra Veena, in the suburb of Navi Mumbai, Maharashtra.
A R Rahman travels to India's north eastern state of Manipur to learn more about the tradition of folk song, collectively called the Khunung Eshei.
A R Rahman makes his way to the mountains of Sikkim where he seeks someone who plays a bamboo flute known as the Pangthong Palith.
In his studio in Chennai, A R Rahman brings out the distinctive qualities of each guest's musical traditions in one harmonious arrangement.