I Told Sunset About You
As young boys growing up in Phuket, Thailand, Teh (Putthipong Assaratanakul) and Oh Aew (Krit Amnuaydechkorn) were the very best of friends. But a dispute set them against each other and they parted ways, never expecting their paths to cross again. But fate has other plans for them: As they approach university age, they (independently) develop an interest in the communications sector. In order to gain admission to the college he wants to get into, Oh Aew enrolls at a local Chinese language school. But he is surprised to meet Teh there. Teh, who comes from a Chinese-Thai family, is tutoring students in the Chinese language – and is assigned to work with Oh Aew. At first, the two young men are unsure about this unexpected reunion. But as they begin to spend more time together, old feelings – and some new, romantic emotions – begin to emerge, leaving them unsure about how they should proceed. Can Cupid bring them together after all these years? “I Told Sunset About You” is a 2020 Thai drama series that was written for the screen and directed by “Boss” Naruebet Kuno.