Inuyasha
The Girl Who Overcame Time…and the Boy Who Was Just Overcome
In feudal Japan, the half-demon Inuyasha was sealed away by the priestess Kikyo. Many years later he is revived by Kagome.
Kagome has the ability to see pieces of the Shikon Jewel. Inuyasha has the power to defeat demons. Both of their powers are needed to gather the shards of the jewel.
Kagome has returned to the present day and is relaxing in her home when Inuyasha comes looking for her. Some of Yura's demonic hair is on his body.
Kagome learns that Inuyasha is a half demon, born of a human mother and a dog demon.