Love Unexpected
When a horrible accident claimed his mother’s life three years ago, Xu Nuo (Fan Shi Qi) was never fully able to recover the shock. Since that day, Xu Nuo has been living with an affective disorder so severe, he has lost all connection with his emotions. Unable to laugh, cry, or even love, Xu Nuo has no way to connect with other people, as he has lost all ability to empathize with others. Incapable of feeling any sense of guilt or remorse, he has become a brutal expert when it comes to corporate mergers and acquisitions. Though known for getting a job done, his savage techniques have made him the target of more than a few disgruntled individuals. When the need for a bodyguard becomes apparent, Xu Nuo begins the arduous task of recruiting. Among the many applicants vying for the job is Ke Si Yi (Qi Yan Di), an economics major who secretly dreams of becoming a professional fighter. With incredibly honed senses and lightning fast reflexes, Si Yi easily lands the job. Though Xu Nuo is glad to have the extra protection, there’s something about the easy way Si Yi uses violence that makes him feel uneasy. However, when Si Yi throws herself in harm’s way on his behalf, he begins to feel something else, though he isn’t quite sure what that something might be. As the relationship between protector and protected grows, Xu Nuo’s long-lost emotions gradually begin to return and when them, a whole new world of possibilities begins to present itself. But within this emotional new world, Xu Nuo must ask himself, is he able to accept the feelings he seems to have developed for Si Yi? “Love Unexpected” is a 2021 romantic drama directed by Hu Han Qing.