Luv Is: Love At First Read
Kudos (Mavy Legaspi), a self-proclaimed secret romantic, spends his days searching for his ideal girl, eventually becoming convinced that the author of a mysterious diary he finds – a girl named Abby – is his destined match. His life takes a complicated turn when he meets Angelica (Kyline Alcantara), a sharp, jaded student who harbors a deep distrust of men and has absolutely no interest in romance. As the two are forced into each other's orbits, Kudos finds himself torn between his growing feelings for the cynical Angelica and his idealistic devotion to the girl from the diary. But unbeknownst to him, the girl he's searching for and the girl currently challenging his worldview are one and the same. Will the truth ever come out – and will it affect Kudos and Angelica's growing bond? This drama was adapted from the web novel of the same name by Chixnita.