Married to a Psychopath
Former police detective Charles Henry had a long and distinguished career. But his most unforgettable assignment was the case of Malcolm Webster, a calculating, pathological liar, thief and heartless killer. In this BBC true crime documentary Charles revisits this disturbing case. This is the never before told story of how one small town detective brought a ruthless killer to justice.
It was an extraordinary case that almost allowed a murderer to evade justice and kill again. Only the persistence of a lone detective ensured that he was caught and jailed. In this true crime documentary on BBC Select, the story of fraudster and killer Malcolm Webster is explored. Detective Charles Henry tells his story for the first time, explaining how Webster was able to cover up his crimes.