Mozart in the Jungle
Fifth Chair
Inspired by Hailey's passion, Rodrigo insists that she play with the orchestra, over Gloria's objections. Veteran maestro Thomas tries to rise above his resentment of Rodrigo, only to face more humiliations. Hailey pays a late night visit to Alex.
Alex helps Hailey figure out an easy way to make money, while back at the symphony hall, an older musician collapses when Rodrigo pushes him too hard. After being humiliated by Rodrigo's assistant, Hailey lets off a lifetime of steam, and is caught off guard when Rodrigo makes her an offer.
Gloria hosts a fundraiser to introduce Rodrigo. Hailey is sent to retrieve him and Thomas steps in to perform. When Rodrigo finally arrives to wow the crowd, Thomas can no longer contain himself. But the new maestro isn't enjoying himself -- he's haunted by a message: someone important is coming.
Rodrigo seeks guidance to rid himself of his "dreadful passion." With Thomas gone on a sabbatical, Cynthia bonds with Betty. In the middle of Alex's showcase -- an intimate dance with his roommate -- Hailey is summoned by Rodrigo to keep him from seeing Ana Maria. When she heads to Alex's apartment later, Hailey doesn't like what she finds.
As pressure mounts before the launch of the new season, Rodrigo erupts. His behavior alarms the symphony's business advisor, Edward, who warns Gloria to rein him in - just as her star conductor takes the orchestra on a surprise field trip. In the wake of all the drama, Hailey arrives home to find Alex, wondering why she hasn't returned his calls.