Odo
The Egg
Odo's mum and dad drop Odo off at Forest Camp where he learns one of the most important lessons for a bird: caring for an egg; Odo's best friend Doodle takes the lesson very seriously, the little owl would rather kick his fake egg around.
Club Chicken
The silliest club in the forest is Club Chicken and Odo is determined to join by making the chickens laugh; he learns that the best club is the one he's already in with his best friend Doodle.
Odo and Doodle pretend to be "Inspector Oodle," and they even award the camp a Golden Acorn trophy; everything goes well until the real inspector comes along.
Every bird has their own song except Doodle, who doesn't know what his song is supposed to sound like; Odo tries to help Doodle but nothing works. When the other campers are lost, Doodle discovers a wonderful voice he never knew he had.
Odo brings the best show and tell to forest camp, a fox named Reggie, but the birds find him terrifying; Odo must convince the squawking campers that Reggie the Veggie is friendly.
The birds make their movie about life at Forest Camp; it doesn't come out perfect with Odo operating the camera, but it shows something important about the camp.