Risking It All
Families who are tired of the demands of the modern world and looking for a simpler way to live decide to move "off the grid" in hopes of reconnecting with each other.
What the Frontier?
Join three families, the Elliotts, Kemps and Watfords, as they each unplug from technology and leave all modern-day conveniences behind to embark on new adventures and build new lives off the grid.
No Turning Back
Shay struggles with David's vision when the Kemps set up base camp; Callie and Brett are at odds when the Watfords try running water from a spring; the Elliotts organize the animals and Gracie resists adapting.
Miriam Kemp shows her father what she is made of; the Watford boys make a break for the woods to avoid chores; cracking the whip on the Elliott girls.
Family celebrations off the grid; the Kemps' wedding anniversary; Cullen Waterford's 4th birthday party; Tina Elliott suffers a debilitating setback.
The Watfords start a project that is threatened by mother nature; the Kemps welcome guests; the Elliotts say goodbye to a family member that is returning to the grid.
Families face crossroads as their commitment is questioned; Callie and Brett Watford have to come clean to their children; Shay's health takes a turn; the Elliotts find a solution to their shelter problem.