Shuriken School
Bakufu, the famous Ninja master, literally drops out of sky (hence the hole in the school's roof) and offers to teach at Shuriken School. The Principal doesn't dare refuse, but Bakufu's fee is exorbitant. While the Principal attempts to come up with moneymaking schemes, a mysterious thief starts stealing things from the students! Eizan, Jimmy and Okuni investigate. Their prime suspect is Bakufu, because these incidents surprisingly coincide with his appearance at the school ...
Jacques cheats to get the better of Okuni in an exercise, with an unfortunate result - Kubo gets lost inside a labyrinth! He was there to prepare the ground for a practical exam scheduled for the Academic Inspector, a grim character with a daunting reputation. While Eizan, Jimmy and Okuni set off in search of Kubo, the rest of the class tries to convince the Inspector and the Principal that Kubo is busy teaching them...