Snow Eagle Lord
Dong Bo Xue Ying (Xu Kai), also known as the Snow Eagle Lord, is a young man who was born in a land known as Snow Eagle Territory. His father came from humble origins to eventually buy Snow Eagle Territory. He rose to become a noble, and married a woman who had fled her own aristocratic family. As Dong Bo Xue Ying grows older, he begins to realize that the peace he knew as a young man is on the verge of shattering. His parents are arrested and resolves to free them. To make matters worse, demonic powers are amassing their forces in preparation for an assault on the Xia clan. Dong Bo Xue Ying understands that a hero must rise to defeat the demons – and that that hero must be him! But he cannot defeat these monstrous forces on his own. So he decides to join forces with his beloved Yu Jing Qui (Gülnezer Bextiyar), also a formidable young warrior, and a member of the elite Changfeng Academy. The band includes the young teleportation specialist Pu Yang Bo (Bai Shu) Together, they pool their magical powers, awesome martial arts skills, and formidable wits. Will this be enough to defeat the demon hoard – or will evil engulf the realm? This drama was based on a hit novel by Zhu Hong Zhi, an author more widely known as I Eat Tomatoes. “Snow Eagle Lord” is a 2023 Chinese drama series that was directed by Li Da Chao, Li Wen Long, and Li Yang Jian.