That Time I Got Reincarnated as a Slime
After an assailant murders office worker Mikami Satoru, he finds himself reborn as a remarkably powerful slime in an alternate world, where he begins a quest to promote harmony among the world's different races.
The Storm Dragon, Veldora
Mikami Satoru, a businessman, is stabbed by a criminal on the street and killed. When he regains consciousness in the darkness, he finds that he's been reincarnated as a slime!