The Julia Child Challenge
Eight home cooks cook their way through some of Julia Child's most iconic recipes.
The Meal That Changed Your Life
Eight home cooks and Julia Child superfans enter Julia's kitchen to kick off the competition. Head judge Antonia Lofaso challenges the cooks to take inspiration from the meal that changed Julia's life, then make the dish that changed their own lives.
The competitors learn about Julia Child's pioneering career in television, and they tackle challenges inspired by her show 'The French Chef'. They must make a perfect French omelette and then create a dessert inspired by one of Julia's episodes.