Up Next: Ingrid Andress
“Every song started in my bedroom or as a thought, and it is now something that a ton of people relate to—and that process is so mind-blowing to me,” Ingrid Andress says about the attention she’s drawn for her intimate country-pop songs. “It’s so humbling. I just love that I can exist in the industry and still be myself—and spread a message that encourages people to be themselves.” In her Up Next film, Andress talks about showing her rebellious side during her teens, using the piano as a healing form of expression, and transitioning from playing sports to fully pursuing a career in music. And in an interview with Apple Music’s Kelleigh Bannen, she discusses her conversational lyrical style, creating music outside of genre constraints, and the meaning behind her debut single, “Lady Like.” Watch the interview and film along with selections from the rest of the artists in the Up Next series.
Ingrid Andress talks about showing her rebellious side during her teens, using the piano as a healing form of expression, and transitioning from playing sports to fully pursuing a career in music.
Kelleigh and Ingrid Andress
In an interview with Apple Music’s Kelleigh Bannen, Ingrid Andress discusses her conversational lyrical style, creating music outside of genre constraints, and the meaning behind her debut single, “Lady Like”.