Violet Evergarden
I Love You and the Auto Memory Doll
Hodgins retrieves Violet from the hospital, as Major Gilbert asked him to look out for her. After they meet Gilbert's relatives, he offers her a job.
Not Coming Back
Violet tries to adjust to her new job: she needs to learn typing, and her coworkers question whether she has the right demeanor for letter writing.
Violet enrolls in a Doll training course. Her classmate Luculia befriends her, though she has her own problems with her war veteran brother.
When Iris goes to her home village on an assignment, Violet accompanies her. Iris's birthday party sparks a disagreement with her family.
Princess Charlotte is to have a public correspondence with her betrothed, and Violet is entrusted with writing the letters on her highness’s behalf.