Flesh and Bone
This dark and gritty series follows young dancer, Claire, as she joins a prestigious New York City ballet company, and encounters the glamour and dysfunction of the ballet world.
Bulling Through
Claire escapes her troubled past by joining the prestigious American Ballet Company in New York City, where she finds new opportunities and new enemies.
The company hits financial jeopardy, but the show must go on; choreographer Toni inspires the dancers and irks Paul; Claire inquires about the strip club; Bryan arrives in New York.
Claire tries to expunge Bryan from her New York City life; Mia struggles with continued pain; Ross feels Paul's insecurity.
Claire and Kiira compete to become the face of the ABC season; Mia worries that her eating disorder is doing real damage; Claire gets a better understanding of Sergei's interests.
Thanksgiving arrives, and Paul's neuroses frays the dancers' nerves; Claire ventures home to see her ailing father and Bryan.