Single Parents
The other single parents band together to help get Will out of the parental vortex he's become mired in.
Sleepover Ready
Douglas is stuck hosting the kids’ Saturday sleepover, and Will uses this as an opportunity to try to bond with Douglas, something he hasn’t been able to do before. Angie and Graham both struggle with their own fear of sleepovers – Graham is worried to stay the night without his mom and not in his own house, and Angie is worried to sleep over with her man friend Owen. Meanwhile, Poppy helps Miggy come up with potential job ideas in order to help him become more responsible.
After seeing the way Douglas and the twins are barely affected by the death of their guinea pig, Pickle, Poppy encourages Douglas to stop repressing his and the twins’ feelings. After seeing how close Graham and Will are becoming, Angie gets jealous when Graham asks Will to go get a colonoscopy to check on his health, so Angie decides to get one herself.
Angie and Douglas engage in a competition to see who can sleep-train the baby in one night; Poppy teaches Will how to take out his anger on the volleyball court.
Will is crushed when Sophie wants to tone down Halloween and invites a boy over; Poppy and the twins attempt to convince Douglas to wear a silly costume; Angie struggles to tell her boss that she needs to leave work to be with her son on Halloween.
Will hits it off with Angie and Graham’s pediatrician, Dr. Dewan, but Angie worries he’ll ruin Graham’s chances of getting on the Mist List for the flu vaccine. Miggy tries to help Will navigate how to handle his situation with Dr. Dewan by giving dating advice. Meanwhile, Douglas gets sick, and while delirious with a fever, he accidentally reveals to Rory that he likes Poppy.