How I Met Your Father
After a slew of let-down Tinder dates, Sophie meets the seemingly perfect guy; her roommate, Valentina, returns home from London Fashion Week with a sexy souvenir; an Uber-related phone mishap leads them to a new eclectic group of friends.
FOMO
Determined to try to live in the moment, Sophie and the gang head to an exclusive new club for a wild night out; Valentina doubts her relationship with Charlie; Sid pushes Jesse to be open to love; Ellen tries her luck with the women at the club.
While helping Jesse take photos for his new Tinder profile, Sophie feels sparks with someone unexpected; Valentina helps Sid with his long-distance relationship; Ellen and Charlie go apartment hunting.
Sophie discovers that hosting her thirtieth birthday party is almost as stressful as turning thirty; Jesse and Ellen struggle to relate as siblings; Val and Charlie spice things up; Sid shows off a new piece of bling.
An unexpected visit from Sophie's mom heightens Val's concern for her friend; Charlie helps Jesse and Sid face past traumas; a culinary quest leads Ellen to someone new.
Sophie feels haunted by her boyfriend's ex; Sid and Hannah hash out an old argument; Charlie and Ellen host a dinner party.