High: Surviving a Dubai Drugs Bust
Karl Williams' party boy trip to Dubai turns from a dream into a living nightmare. Out partying, he claims to have met a Dubai hustler, Maz, who was drinking with a cop. When Maz offered him a deal on a rental car, Karl jumped at the chance.
A dream holiday has turned into a nightmare. In the desert, Karl and his friends have discovered the true identity of their tormentors, and things seem to only get worse.
Karl's hopes of release are shattered. It's no longer just a matter of getting home, and he begins to question whether he will ever leave Dubai, or even meet his end in front of a firing squad.
Karl starts to make a name for himself in prison. Meanwhile, human rights groups take up Karl's case and finally give him a reason to be hopeful.
The interest in the boys' case continues to increase, and support comes from a surprising source. However, Karl is faced with an impossible decision that could jeopardise everything.