Apocalypse
Hitler's Rise to Power
1945. In Berlin, which lies in ruins, the Red Army is fighting its last battles. Berlin, which was once one of the most open cities in the world, before Hitler and the Nazis rose to power and decided to take control of Europe. In 1939 the Fuhrer allies himself with Stalin before invading Poland. France and Great Britain are left without any choice but to declare war against Germany, which does not stop the Germans and Soviets from calmly carving up Poland. Persecutions of Jews and Gypsies begin. To the West, the phoney war has started a period of waiting, uncertainty, and also hope. Remembering the suffering they endured during WWI, the French and British still hope to avoid the war. Meanwhile, Hitler is preparing his invasion of France, which is risky but formidable. Will the Allies fall into the trap?
Paris is occupied, like most European capitals, except London, which resists the German submarines and bombings. Jubilant from his victories, the Fuhrer is convinced that he can overcome Stalins Russia within three months. Passing through the Baltic States and the Ukraine, where the Germans are initially received as liberators, the Wehrmacht carries out a real war of extermination against the Judaeo-Bolsheviks. This reaches its apogee in the Holocaust by Bullets. To the Germans surprise, and with the help of difficult weather conditions, the Soviets defend themselves heroically. Its the beginning of a long nightmare for the German soldiers. Having arrived near Moscow, the Wehrmacht becomes bogged down, just like in Africa where the General Rommel, who had come to help the Italians, is seriously challenged by the Allies. With the Japanese surprise attack at Pearl Harbor, the war becomes worldwide.
At the end of 1942: The Russians still hold Stalingrad and the Eastern front is stagnating. In the north Atlantic, the Allies have managed to reduce the threat of German submarines. While in El-Alamein in the Egyptian desert, the British Empire has stopped the dangerous advance of Rommels troops towards the Suez Canal. British and Americans open a new front in North Africa. Hitler invades Frances Free Zone to protect the Mediterranean coast, and the rounding up of Jews intensifies across Europe. But Hitler is powerless against General Zhukovs counter-attack in Stalingrad and cannot outmanoeuvre the encircling of his forces. At Kursk, Hitler attempts a final attack against the Red Army, but it is in vain. At the same moment, the Allies are landing in Sicily. Italy changes sides. The vice is tightening in Europe around the Axis troops, but more than ever, Hitler seems determined to fight on to the end.