Border Control: Sweden
A Car Full of Alcohol
The security and customs services at the border of Sweden are on constant watch to stop illegal items entering the country. At Arlanda, a man tries to sneak 30 million in cash abroad. At the border in Skåne, a car full of alcohol gets pulled over.
Shedding Clothes
Featuring a customs check for drugs at a party cruise with hundreds of young people where two young lads seem a little nervous. Plus, an angry woman sheds her clothes at Arlanda airport.
A man gets aggressive when his bags are being checked. Alex discovers a canister and suspects that it might contain drugs.
At Arlanda, Alex and Mimmi receive a forgotten bag that smells like death. Something resembling animal bones appears to be in the bag. Dusty the dog finds a gun at a car inspection.
In Skåne, Stefan stops a drunk driver. A closer look in his car reveals large quantities of smuggled goods. And Alex looks for cannabis at a party cruise.
At Arlanda, Alex stops a man he suspects of drug smuggling. He soon realises the man is not telling the truth. Plus, Olivia gets yelled at.