Commando Missions
Heraklion Operation
In the north of Crete, six commandos land in a cove. On this island that has been occupied for two years, they have been given a high-risk mission—to infiltrate the Heraklion airfield to destroy the Luftwaffe bombers and fighter planes.
Frankton Operation
December 7th, 1942. Off the coast of France, ten British commandos board five canoes in the middle of the ocean. Their objective: to paddle to the Gironde estuary, then up the river to Bordeaux to sabotage German ships.
In the midst of the reconquest of Italy, the Allies came up against the Winter Line—an impregnable line of defence built on the crests of a mountain range. They decided to call in a very special commando unit, the First Special Service Force.