From Scratch
Chef and cookbook author Joe Gatto explores where food comes from and how it is produced, and demonstrates how to cook delicious dishes from scratch.
Clambake
Chef Joe seeks out the freshest seafood and prepares a coastal classic-a full scratch-made clambake cooked beachside with friends and fire.
Chef Joe gets a custom-made knife and prepares tamales completely from scratch, including handmade masa and slow-cooked fillings for a flavorful feast.
Chef Joe heads to a butcher to select the perfect meat cuts to grind, season and shape—then makes hot dogs and juicy burgers from the ground up.
From homemade sausage to hand-pulled mozzarella, Chef Joe prepares everything needed for the ultimate scratch-made pizza night with family and friends.
Chef Joe visits a rum distillery and celebrates his birthday the only way he knows how—by roasting a whole pig for a scratch-made whole hog feast.