Jamie Johnson
Jamie Johnson is a seriously gifted footballer capable of going all the way, but after his dad walked out on them Jamie and his mum were forced to move house, and for Jamie to a new school.
Jack and Boggie try to help Jamie deal with Hansard, while Jack persuades Jamie that an apology would help and Boggie uses his guile to cement Jamie's second chance. When the truth comes out about why his dad really left, Jamie lashes out.
Jamie's on a high: the video of him scoring against Tibbs has gone viral, and he's the hero of the school. But all this attention goes to Jamie's head. He forces the team to let him take a penalty and then misses it when he dares a Panenka.
Mindful of his warning, Jamie does all that he can to keep a lid on his temper. Unfortunately for Jamie he decides going to the boxing gym instead of staying in school is the way to do it and in the process misses a surprise visit from his footballing hero, Theo Bains. Hansard is quick to capitalise on Jamie's misery and subtly picks on him.