Originate
The culture of backcountry skiing has evolved dramatically over the last 20 years. Follow Michelle Parker and a crew of like-minded athletes in their pursuit of the best snow and steepest lines.
Backstory
Who is big-mountain skier Michelle Parker? From earning her first sponsorship deal to overcoming injury, we learn how she has progressed in a sport in which she's largely the only woman out there.
Accessing evolution
We follow skier Michelle Parker and co into the mountains of British Columbia on their snowmobiles. Michelle might not like using a machine but she couldn’t access the lines she does without one.
Michelle Parker heads to Myoko Kogen ski resort with long-time friend Mark Abma to shred the coveted ‘Japow’ and to find out for themselves if skiing in Japan is really on the decline.
Despite Michelle Parker's lengthy career, she’s never had the chance to film with more than one other woman. Here she teams up with Angel Collinson and Elyse Saugstad to showcase female skiing.
Feeling unsatisfied with their results in North America’s Selkirk Mountains, skiers Michelle Parker, Angel Collinson and Elyse Saugstad head north to Alaska to complete their all-female segment.
Watch all the best footage of American skier Michelle Parker dropping down fresh powder from Japan to Canada's British Columbia during her journey to find the steepest lines around the world.