Shirma's Soul Food
Shirma Rouse introduces viewers to the flavours of her family's Caribbean cuisine.
The Caribbean kitchen is strongly influenced by American cuisine. Today Shirma Rouse prepares three American classics, with a vegetarian twist. She prepares vegan mac & cheese, cornbread and pulled oyster mushroom.
It's Fried Chicken Day! So who else to invite to Shirma Rouse's Caribbean kitchen than Jandino 'Judeska' Asporaat? On the menu: fried chicken wings, with potato salad and aubergine fries! Let's cook!
It's Piña colada day and so Shirma is making all kinds of things with coconut. How about Cajun coconut butter corn as well as deep-fried coconut prawns? Singing sister Trijntje Oosterhuis is a guest.