Six Wives with Lucy Worsley
In an ambitious and groundbreaking approach to drama and history, historian Lucy Worsley time travels back to the Tudor Court to witness some of the most dramatic moments in the lives of Henry VIII's six wives.
Divorced
This episode follows the emotional and physical struggles of Katherine of Aragon as she strove to give Henry the male heir he so desired. As Henry's eye wandered over the women at court, Anne Boleyn, not wishing to be cast aside as her sister Mary had been, repeatedly rejected the king's advances and insisted on marriage. Henry set about trying to arrange an annulment, but Katherine was defiant and passionately defended her position.
Lucy reveals new stories of Henry's last three wives: the ugly one, the young one and the final one. Anne of Cleves, the one who was called ugly; young Catherine Howard, revealing her tragic abusive childhood and finally the far from saintly nurse, Katherine Parr.