Steins;Gate
A mad scientist who proves his microwave is a time machine must protect himself from big brother organizations that begin watching him by launching the top secret Future Gadget Lab.
Prologue for the Beginning and the End
A self-described mad scientist attends a lecture on time travel, stumbles upon the dead body of a familiarly unfamiliar woman, and then discovers his text messages are no longer bound by the rules of space and time.
Time Travel Paranoia
Okabe is shocked to learn that the girl he saw murdered is very much alive and much smarter than he expected; the name "John Titor" sends Okabe into a frenzy; another banana experiment yields bizarre results.
Makise pays an unexpected visit to the lab, much to Okabe's dismay; her intrusion leads to further experimentation with the phone microwave, a device Okabe now considers a time machine.
Okabe must outsmart a maid in order to learn the whereabouts of an IBN-5100, an antique computer that may hold the key to deciphering SERN's nefarious plan.
After Suzuha first meets Kurisu, she warns Okabe in front of the lab member. In the meantime, Daru manages to decipher the secret data of SERN and a terrible secret comes to light.
Okabe experiments with sending texts, now called D-Mails, into the past and unsuccessfully prevents Moeka from learning the true nature of his work.