Stunt Heroes
Europe's leading stunt and film production company Action Concept from Cologne in Germany opens the gates to its "stunt factory" and reveals the tricks behind dangerous stunts and spectacular car explosions that you see in cinemas and on TV. Get an exclusive look at the work and private life of the Stunt Heroes and witness the development of action scenes from the first idea to the amazing finale.
Drift, Fly & Fire
The Stunt Heroes from the German company “Action Concept” really let it rip. In the past they produced several award-winning stunts, but are always on the hunt for new spectacular scenes. This time stuntman Paul slides under an exploding vehicle. At the same time gangster bride Anna flies through the air.
The Stunt Heroes from Action Concept try out another new stunt: Stuntman Tobi, aka Heidi, operates an Artega GT at full speed with a remote control. This is, however, just a warm-up before the big stunt, in which he drives a car up a steep ramp at 68 mph. The Question is: How high can remote control cars fly? It's an action-packed flying spectacle!
This is what it looks like when the Stunt Heroes from Action Concept perform a long jump: A vehicle jumps at full speed over four cars, which explode one after the other. It's a matter of precision and timing. Up-and-coming stuntwoman Tina has to prove, what she can do. It's a spectacular, action-packed stunt with guaranteed bruising!
While most people never had a car crash, they know spectacular car crashes with huge explosions from movies. But these scenes are much more sensational than in real life, because cars hardly ever explode. The Stunt Heroes reveal how these stunts are prepared and which tricks are needed, when you have to soften a car or jump from a high-rise building.