Tuning
Welcome to the world of unbelievable car construction, power-vehicles and crazy tuning-shows! Tuning brings you directly to the biggest tuning events, takes you behind the scenes of well-known, reputable and private tuning workshops, reviews the hottest whips and showcases the most epic customized cars from the tuning scene. It’s the ultimate TV show for car lovers and fans of high-end tuning.
John Cooper Works
Mini is just a small, cute city car for women - that’s a widespread cliché, but not really true. There is a Mini model that has racing in its name. The Mini John Cooper Works is named after racing veteran and Mini tuner John Works and really lives up to its name. Plus: Tuning host Lucy visits Akrapovic in Slovenia, the leading manufacturer of exhaust systems for bikes and premium cars.
Tuning has given away the ultimate Bilstein B12 sports suspension to one lucky viewer. Lucy visits the winner in North Rhine-Westphalia and accompanies him, when his prize gets installed in his Volkswagen Golf GTI. Plus: Lucy and her lucky winner take a look around the shock absorber production plant in Eppingen and find out, how sports suspensions kits are built.
Gemballa has been known as a high-class tuning company for more than 30 years. Their focus is on Porsche cars, but they also improve other high-end brands like Ferrari. Tuning checks out the Gemballa Mirage GT, which is based on the Porsche Carrera GT. Plus: Irmscher turns the Chevrolet Camaro into the Irmscher Camaro i42.
Visitors from more than 20 countries attend the German Race Wars, a quarter-mile race for professional private tuners. Fans don’t mind which kind of cars line up at the start, you just need to present perfect driving skills. Plus: The Mini John Cooper Works is the racing version of the Bavarian speedster. Arden takes the little racing gnome and turns it into the Arden Mini AM3.