The Drought
In the 1990s, two skeletons are discovered, revealed by the drought, indicating blood crimes. Commissioner Ortiz and Inspector Daniela decide to investigate the case, with the help of the journalist Óscar and Portuguese policeman Hélder.
Information from one of Oscar's confidants brings up questions about Ortiz's potential involvement in the disappearance of two activists. Daniela and Helder decide to travel to Portugal.
Daniela's investigation leads her to believe that Ortiz visited Antonio's house before his death. Daniela and Helder meet to exchange evidence but are ambushed by an unknown man. Amalia thinks that one of the victims was her son Joaquim.
The gun found in Antonio's house is believed to have come from the police station. Oscar receives a series of threatening messages. Luis makes some organisational changes that sideline Paula.