Lauren moves from Laguna Beach to Los Angeles for an internship at Teen Vogue, and fashion school. Can she juggle work, school, partying, and all of the drama that will follow? (S1, ep1)
Teen Vogue sends Lauren on an over-night errand that lands her in New York City, Heidi learns that work in party promotion isn't just a party, and Audrina looks to Brian for love. (S1, ep3)
When Jason, Lauren's ex flame from Laguna Beach, reappears in her life, Lauren thinks she may not be over him. Meanwhile, Heidi asks if the price of a new job is worth paying for. (S1, ep4)
After a Teen Vogue event, Lauren hurries to get home to Jason for his birthday. However, things don't end up so well when Jason only wants to hang out with his friends. (S1, ep5)
Jason becomes a distraction in Lauren's life, Heidi finally gets her big chance to work in the nightclub, and when a model drops out from a Teen Vogue fashion show, Whitney steps in. (S1, ep6)