The Prisoner
The Prisoner (known only as Number Six) is a former government agent who abruptly resigns from his job and has been imprisoned in a beautiful and charming-yet-bizarre and enigmatic community - a mysterious seaside `village' that is isolated from the mainland by mountains and the sea. Presumably wanted for the top-secret information he knows, Number Six is hunted, yet thwarts his captors at every turn. However, he's still trapped in the village by floating, glowing `rovers', mysterious, balloonlike devices that capture those who try to escape.
The Arrival
A secret agent resigns from a high-security organisation, but he is then abducted and awakens to find himself imprisoned in a village from which there is no escape.
Empathetic Number 24 is Number Six's only hope of saving himself from a scheme to split his personality using electronic hypnotism.