Tyrant
Barry Al-Fayeed is a California paediatrician who also happens to be the second son of a Middle Eastern dictator. Barry reluctantly agrees to return home with his American family for his nephew's wedding.
While Barry's decision to stay in Abbudin is met with mixed emotion, the discovery of new evidence connected to the attempted murder of Jamal threatens to drive a wedge between the two brothers.
Tensions boil as the 20th anniversary of the chemical attack ordered by Barry's father looms. Jamal struggles to regain confidence in the bedroom.
Jamal prepares to throw down the gauntlet to the thousands of citizens gathered in the plaza to protest his reign. Barry scrambles to put together a summit in the hopes of avoiding violence and bloodshed.
Barry convinces Jamal to meet with exiled opposition leader Sheik Rashid. But when the meeting takes a turn for the worse, Jamal is forced to make a difficult decision that will impact the lives of his family and his country forever.